DIAGNOZA I POSTĘPOWANIE POSTDIAGNOSTYCZNE

I) Diagnozowanie dzieci i młodzieży w zakresie:

  • Trudności w nauce
  • Problemów wychowawczych
  • Wad wymowy i trudności w komunikacji
  • Specyficznych trudności w nauce czytania, pisania i liczenia
  • Zaburzeń emocjonalnych
  • Możliwości intelektualnych
  • Predyspozycji zawodowych
  • Wczesnych dysfunkcji rozwojowych
  • Innych zgłaszanych problemów

II) Działania terapeutyczne w przypadku złożonych dysfunkcji rozwojowych oraz zachowań dysfunkcyjnych poprzez:

  • Terapię logopedyczną
  • Terapię pedagogiczną
  • Terapię dysleksji metodą NLP
  • Terapię wzmacniającą
  • Terapię antystresową

Inne formy oddziaływań terapeut. indywidualnych i grupowych

III) Orzekanie i opiniowanie:

  • Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego i indywidualnego nauczania
  • Opiniowanie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
  • Opiniowanie w sprawie odroczenia lub przyspieszenia obowiązku szkolnego
  • Opiniowanie w sprawach sposobu oceniania i egzaminowania uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych

 

PROFILAKTYKA i PSYCHOEDUKACJA

  • Wspomaganie szkół i przedszkoli w działaniach profilaktycznych
  • Rozpowszechnianie materiałów dotyczących zapobiegania uzależnieniom i przemocy
  • Wczesne rozpoznanie zaburzeń rozwojowych dzieci i młodzieży
  • Działalność Punktów konsultacyjnych dla:
    • Osób zagrożonych uzależnieniem
    • Ofiar przemocy w rodzinie
    • Rodziców dzieci wymagających wczesnego wspomagania rozwoju
  • Wspomaganie prawidłowego rozwoju dzieci i młodzieży poprzez zajęcia warsztatowe
  • Wzmacnianie prawidłowych postaw wychowawczych rodziców poprzez psychoedukację
  • Wspieranie psychologiczno-pedagogiczno-logopedyczne środowiska edukacyjnego

 

DORADZTWO I DZIAŁALNOŚĆ INFORMACYJNA

  • Indywidualna pedagogizacja rodziców, których dzieci doznają niepowodzeń w nauce
  • Wspomaganie nauczycieli w procesie dydaktyczno wychowawczym w zakresie:
    • Pracy w klasach integracyjnych
    • Realizacji programów wychowawczych
    • Opracowywania i realizacji programów indywidualnych dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych
  • Pomocy logopedycznej na terenie szkoły
  • Innych problemów edukacyjno-wychowawczych:
    • Porady w sprawach wyboru kierunku kształcenia i zawodu
    • Udostępniani młodzieży materiałów dotyczących możliwości kształcenia na terenie całego kraju
    • Udostępnianie ofert dotyczących możliwości form kształcenia i dokształcania się dla nauczycieli
    • Kierowanie do placówek specjalistycznych na terenie kraju w celu pełnej diagnozy zaburzeń rozwojowych oraz
    • prowadzenia terapii i rehabilitacji
quota

Pozwól dzieciom błądzić i radośnie dążyć do poprawy

Janusz Korczak (1878-1942) – Lekarz, pedagog, wychowawca, publicysta, pisarz.